Załącznik do uchwały Zarządu z dnia 29.03.2016
Regulamin Opłacania Składek Członkowskich w Uczniowskim Klubie Sportowym „SP7”
§ 1.
1. Ustanawia się wewnętrzny regulamin określający tryby, terminy, sposoby oraz warunki opłacania i zwalniania ze składek członkowskich na rzecz Uczniowskiego Klubu Sportowego „SP7” Łódź.
2. Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
a) Klubie - należy przez to rozumieć Uczniowski Klub Sportowy „SP7 b) Zarządzie Klubu - należy przez to rozumieć Zarząd Uczniowskiego Klubu Sportowego „SP7” Łódź c) Składce - należy przez to rozumieć składkę członkowską, d) Statucie Klubu - należy przez to rozumieć Statut Uczniowskiego Klubu Sportowego „SP7” Łódź uchwalony przez Nadzwyczajne Walne Zebranie Członków Uczniowskiego Klubu Sportowego „SP7” Łódź e) Regulaminie – należy przez to rozumieć niniejszy Regulamin opłacania składek członkowskich w Uczniowskim Klubie Sportowym „SP7” Łódź
Postanowienia ogólne
§2
1. Regularne opłacanie składek należy do podstawowych obowiązków statutowych członka Klubu.
2. O wysokości składki, sposobach i warunkach jej opłacania decyduje Zarząd Klubu.
3. Wysokość i okres obowiązywania składki uzależniona jest od możliwości finansowych
może ulec zmianie na mocy pisemnej decyzji Zarządu.
4. Nie opłacanie składek może być jedną z przyczyn usunięcia członka z Klubu.
5.Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Klubu oraz w siedzibie Klubu.
6.Ewidencję związaną z opłacaniem składek prowadzi wyznaczony Członek Zarządu lub
wyznaczona przez niego osoba.
7. Na podstawie prowadzonej ewidencji składek osoba wskazana w §2 pkt. 5 sporządza wykaz
członków Klubu, którzy uiścili składkę ze wskazaniem okresu za, który składka została
zapłacona.
8.Sytuacje i przypadki wykraczające poza ten regulamin podlegają indywidualnym
uzgodnieniem z Zarządem Klubu
Wysokość składki i tryb jej opłacania
§ 3
1. Wysokości składek decyduje Zarząd Klubu w drodze uchwały.
2. Składna jest płacona systemem miesięcznym do 10 - go każdego miesiąca za, który jest opłacana.
a) Składki można opłacać za więcej niż jeden miesiąc z góry. b) Składka może być opłacana trenerowi prowadzącemu, w siedzibie Klubu bądź przelewem bankowym, pocztowym na konto Klubu.
- Wpłata dokonywana przelewem na konto musi zawierać informację:
(1) Czego dotyczy – składka członkowska itp.
(2) Imię i Nazwisko osoby, za która dokonywana jest wpłata.
(3) Okres, za który dokonywana jest wpłata
3. Składki opłacane są za wszystkie miesiące kalendarzowe z wyłączeniem miesięcy wakacyjnych.
4. Wpłacenie składki zostaje odnotowane przez wyznaczoną osobę w stosownej ewidencji.
5. Wszelkie niespójności w zaewidencjonowanych składkach należy wyjaśniać osobiście w siedzibie Klubu.
6. Składki nadpłacone (opłacone z góry za kolejne miesiące) nie podlegają zwrotowi w przypadku rezygnacji osoby z członkostwa w Klubie lub jej dyscyplinarnego skreślenia przez Zarząd z listy Członków Klubu
7. Składka może być opłacana za cały rok z góry, wówczas przysługuje Członkowi 10% zniżki.
a) Aby Członek mógł skorzystać ze zniżki, składka roczna musi zostać uiszczona w terminie odpowiadającym składce styczniowej. Decyduje data zaksięgowania wpłaty.
8. Co najmniej dwa razy w roku, na początku czerwca oraz grudnia, w siedzibie Klubu publikowana jest informacja o stanie opłacania składek przez wszystkich Członków.
Ulgi i odstępstwa w opłacaniu składek
§ 4
1. Decyzja o ewentualnych odstępstwach lub ulgach w opłacaniu składek leży w gestii Zarządu Klubu.
2. Pełny wykaz składek członkowskich przedstawiony jest w załączniku dołączony do regulamin
3. Formalne warunki przyznawania ulgi:
a) Wszelkie prośby dotyczące odstępstw od zwyczajnego trybu opłacania składek członkowskich muszą zostać przedstawione Zarządowi na piśmie wraz z uzasadnieniem;
b) Decyzje dotyczące ewentualnych odstępstw od zwyczajnego trybu opłacania składek podejmuje Zarząd w drodze uchwały;
c) Wnioski do Zarządu można składać w trybie ciągłym.
4. Obniżenie składki członkowskiej może ulec zmniejszeniu w przypadku, gdy:
a) zawodnik Klubu, będący zarazem drugim lub trzecim członkiem Klubu w rodzinie (dotyczy krewnych w linii prostej)- wysokośc obniżonej składki ustala Zarząd przez podjęcie uchwały;
b) zawodnik reprezentujący Klub, medaliści Mistrzostw Polski, Mistrzostw Europy, Mistrzostw Świata od kategorii junior młodszy - wysokośc obniżonej składki ustala Zarząd przez podjęcie uchwały;
c) nieobecność na treningach spowodowana długotrwałą chorobą powyżej 30 dni (usprawiedliwienie lekarskie bądź od rodziców) - 80 % wysokości uchwalonej składki członkowskiej;
d) nieobecność spowodowana leczeniem kontuzji (usprawiedliwienie lekarskie) – 80 % wysokości uchwalonej składki członkowskiej;
e) udokumentowanej trudnej sytuacji finansowej;
f) inna umotywowana przez Członka Klubu szczególna sytuacja prawna, osobista lub losowa.
5. Pojedyncza nieobecność zawodnika na zajęciach treningowych nie upoważnia do pomniejszenia składki członkowskie,
6. Składka członkowska nie jest zależna od ilości zajęć w okresie rozliczeniowym,
7. Zarząd Klubu ma obowiązek ustosunkowania się do każdego złożonego wniosku w terminie 30 dni na swoim posiedzeniu podejmując stosowną uchwałę.
9. Nieusprawiedliwione zaleganie z opłatą składek przez okres przekraczający 6 miesięcy stanowi podstawę wykluczenia z Klubu zawodnika przez Zarząd..
10. Od uchwały Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa w Klubie, z tytułu zalegania z opłatą składek przysługuje odwołanie do Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia za pośrednictwem Zarządu, który zobowiązany jest do wniesienia tego odwołania do porządku obrad najbliższego Zebrania jakie odbędzie się po dacie wpływu przedmiotowego odwołania.
11. Uchwała Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia, w sprawie odwołania od uchwały Zarządu w sprawie pozbawienia członkostwa w Klubie z tytułu zalegania z opłatą składek, jest ostateczne.
Ponowne przyjęcie do Klubu
§5 1. Członek usunięty lub zawieszony z powodu nieopłacenia składek może starać się o ponowne przyjęcie do Klubu.
2. Warunkiem ponownego przyjęcia Członka do Klubu jest opłacenie, nieopłaconych wcześniej, należnych składek oraz skierowanie prośby o ponowne przyjęcie do Zarządu
W kwestiach nie uregulowanych w niniejszym regulaminie decyduje Zarząd kierując się obowiązującymi przepisami prawa, Statutem Klubu, Uchwałami Walnego Zebrania Członków Klubu oraz uchwałami Zarządu Klubu.
Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem zatwierdzenia.
|